15/10/2020
In primul rand, trebuie sa clarificam ce este un brand de fapt? Definitiile oficiale sunt mai multe si destul de ambigue:
“Întruchiparea simbolică a tuturor informatiilor legate de un produs, serviciu sau organizatie.”
“O colectie de imagini, idei și sentimente fată de un anumit produs, serviciu sau organizatie.”
“Este marca unui produs, serviciu sau organizatie.”
“Este un nume, termen, design, simbol sau orice alt element care identifică un produs, serviciu sau organizatie și îl diferentiază fată de altele de același tip.”
Noua ne-ar placea sa il numim altfel. Brandul este in sine scopul afacerii tale. Brandul trebuie sa inspire exact motivul pentru care clientii sa iti cumpere produsul/serviciul si sa ramana in continuare clientii tai. Noi ne ocupam sa transpunem misiunea afacerii tale in imagini, culori, fonturi si altele astfel incat clientilor si potentialilor tai clienti sa le fie cat mai simplu sa perceapa viziunea ta.
Beneficiile aduse de un brand se impart in doua categorii, pe termen scurt si pe termen lung.
Sa incepem cu inceputul.
Pe termen scurt, multi subestimeaza capacitatile unui brand, insa nu este deloc asa.
Brandul in sine trebuie sa lase un gust placut clientului si sa ii ramana intiparit in minte intr-o
forma frumoasa si pozitiva, si pe termen scurt aceste lucruri sunt greu de realizat, iar clientul
se poate razgandi foarte repede. Insa, un brand bine realizat si pus la punct poate aduce si mentine
un client alaturi pentru o perioada foarte indelungata. Asa cum se spune “prima impresie conteaza”,
exact la fel este si in business. Daca de la primul contact un client a fost nesigur de ceva sau i-a
fost inspirata neincredere, va fi mult mult mai greu sa il pastrezi sau sa il aduci inapoi.
Pe termen lung insa, un brand este vital. Este foarte greu pentru o afacere sa se dezvolte pe termen
lung sau sa dezvolte clienti fideli daca nu are un brand, o imagine clara a ceea ce face. Unei afaceri
ii trebuie un scop, o misiune care sa fie pe aceeasi frecventa cu a clientilor, sa le arate ca ceea ce
face e pentru ei si sa le imbratiseze idealurile, sa ii ambitioneze.
In niciun caz de pe o zi pe alta. Un brand se construieste in timp, e nevoie de implicare, dedicare
si atentie asupra tuturor detaliilor care au legatura cu afacerea.
Ca un brand sa se poata dezvolta, trebuie ca misiunea afacerii sa fie bine stabilita, clara si de ajutor.
Un brand se mentine prin satisfactia clientilor. Simplu.
Evident ca toti cei care au afaceri stiu ca nu este usor sa satisfaci un client, dar daca nu o faci,
ei se vor asigura ca structura de rezistenta a brandului tau va ceda. Un client nesatisfacut te va
costa de 10 ori mai mult decat te-ar fi costat sa ii rezolvi problema de la inceput.
In concluzie, daca vrei ca afacerea ta sa creasca pana la cer, trebuie sa te asiguri ca pui bazele unui
brand solid si unicat.
Daca ti se pare util acest articol, am aprecia daca l-ai distribui in retelele de socializare.
Asteptam de asemenea parerea ta pe paginile noastre de
Facebook/
Instagram/
LinkedIn
sau pe mail
la [email protected]
“Viziunea noastra pentru afacerea ta este cerul” – Sky Vision
Vezi și alte postări